Myymälämainonnan ainutlaatuisuus

InStore Media tarjoaa mainostilaa päivittäistavaramyymälöissä avaimet käteen -periaatteella. Palveluidemme avulla mainostettavat tuotteet nousevat myymälöiden valikoimista esiin. Myymälämainonnan erinomaisuus on siinä, että mainonta tavoittaa kuluttajan juuri silloin kun hän tekee ostopäätöksiä ja tuote on heti saatavilla. 

Tuotteet

InStore Median päätuotteet ovat lattiamainonta ja ostoskorimainonta sekä jakeluverkoston palvelut asiakkaan yksilölliseen tarpeeseen. 

Myymälämainonta mediamixin osana

Myymälämainonta on osa katkeamatonta markkinointiketjua. Se on tehokas tuki kattomainonnalle kuten tv:lle, radiolle, printille ja somelle, muistuttamalla kuluttajaa ostopäätöstä tehtäessä.

Peitto

Myymälämainonta on tällä hetkellä mahdollista noin 700 suuressa päivittäistavaramyymälässä kautta Suomen. Mukana mainonnassa ovat ketjuista mm. Kesko, SOK, M- ketju ja ns. villit kaupat.  Esimerkiksi K-Citymarkettien peitto on yli 90 % ja K-Supermarkettien noin 80 %. Kaikki myymälätyypit market -kokoluokasta hypermarketteihin ovat edustettuina. Halutut myymälät voidaan valita esimerkiksi ketjuittain, myymälätyypeittäin ja alueellisesti.

Kohderyhmä

Mainonnan kohderyhmänä ovat päivittäistavaramyymälässä asioivat kuluttajat. Kohderyhmää voidaan segmentoida mm myymälän kokoluokan ja sijainnin mukaan. 

Mainospaikat myymälöissä

Lattiamainonnassa mainos saadaan aina tarkasti tuotteen kohdalle. Mainonnassa voidaan käyttää kahden mainoksen ns. johdattelutekniikkaa, jossa ensimmäinen, iso mainostarra johdattelee pääkäytävällä tuoteryhmää lähestyttäessä ja toinen, pienempi nuolitarra pysäyttää kuluttajan ja opastaa tuotteen tarkan sijainnin hyllyssä. Minitarramenetelmällä saman valmistajan useampi tuote nostetaan esiin omilla mainostarroillaan. Mainokset voidaan sijoittaa myymälässä myös muulla asiakkaan toivomalla tavalla.

Ostoskorimainokset sijoitetaan ostoskorien pohjalle, jossa se on kuluttajan katseen ulottuvilla koko myymälässä käynnin ajan. Kampanjaan kuuluu 25 ostoskoria per kauppa. 

Tuoteryhmäkohtainen yksinoikeus

Kampanjoitavalle tuotteelle tai tuotteille varaamme tuoteryhmäkohtaisen yksinoikeuden, Instore Median tuotteiden osalta. Mainosjaksolle ilmoitettua tuotetta tai tuotteita ei voi vaihtaa mediavahvistuksen jälkeen ilman InStore Media Oy:n suostumusta.

Kontaktimäärä ja -hinta

Bruttokontakteja K-Citymarketeissa kuuden viikon kampanjassa on keskimäärin 8,1 miljoonaa. Kontaktihinta on tällöin noin 1,40 €/1000 kontaktia. Hypermarketin kampanjan viikkohinta on alle 27 €. 

Palvelupalkkio

Myönnämme media- ja mainostoimistoille 15% palvelupalkkion.

Mainoksen koko ja muoto

Iso lattiatarra on normaalisti maksimissaan 800mm x 1200mm ja nuolitarra noin A4 -kokoinen. Mainos voidaan leikata muotoon ilman lisämaksua.  Jos toteutus on suurempi kuin 1,5 m2, toivomme yksityiskohtien sopimista etukäteen.

Ostoskorimainoksen koko on 330x200mm. Kaareviin, ’banaani’ koreihin mainokset leikataan muotoon. Huolehdimme mainosten muodon kampanjaan valittujen myymälöiden koreihin sopiviksi.

Materiaalit ja painatus

Lattiamainonnassa käytettävät materiaalit ovat markkinoiden laadukkaimpia ja testattuja, lattiamainontaan tarkoitettuja materiaaleja. Ostoskorien mainos on korinpohjalle liimattava, kosteutta kestävä tarra. Mainosmateriaalit tuotetaan mahdollisimman ympäristöystävällisesti.

Mainostarrojen reunoihin tulee teksti "InStore Media" noin 1 cm:n korkuisin kirjaimin ja se lisätään painotalolla. Tarjouksen kappalemäärä sisältää huoltovaran 5 %. 

Aineistopäivä ja aineiston siirto

Mainoksen aineisto sähköisenä tulee toimittaa noin 30 vrk ennen kampanjajakson alkua.
Aineiston siirtoon voi käyttää esimerkiksi WeTransfer -palvelua. Vastaanottajana arto.tasapuro@instoremedia.fi

Aineistovaatimuksista saat lisätietoa InStore Media Oy:ltä.

Kampanjan toteutusajankohta

Kampanjajaksot toteutetaan haluttuna ajankohtana. Kampanjan perusjakson pituus on 6 viikkoa, jota voidaan pidentää lisäviikoilla.
Kampanjan mainosjakelu toteutetaan myymälöissä kampanjan aloitusviikon maanantaina ja tiistaina. Kampanja puretaan kampanjan viimeistä viikkoa seuraavalla viikolla.

Maksuehto

14 päivää netto laskien kampanjajakson alusta.

Laskutettavat kaupat

Kampanjan todellinen myymälämäärä voi hieman laskea tarjouksen mukaisesta määrästä, johtuen esimerkiksi myymälän valikoimamuutoksista tai remonteista, jotka eivät mahdollista mainontaa. Laskutus oikaistaan vastaamaan todellista mainosjakelua.  
Mikäli InStore Media Oy:stä johtumattomista syistä mainosta ei voida kiinnittää (asiakas on valinnut/hyväksynyt kampanjaan myymälöitä, joiden valikoimiin ko tuote ei kuulu), InStore Media Oy:ltä on oikeus laskuttaa 36 €/myymälä turhasta käynnistä. Mikäli syynä on esimerkiksi lattianhoitotoimenpiteet, turhaa käyntiä ei laskuteta.

Sopimuksen peruminen

Jos kampanjan vahvistus perutaan, InStore Media Oy laskuttaa 20 % perutun tilauksen hinnasta. Kahdeksan (8) viikkoa ja sitä lähempänä mainosjakson alkua tapahtuneen perumisen jälkeen laskutetaan 80 % sopimuksen arvosta. 

 

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

OTA YHTEYTTÄ

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous myyntiä vauhdittavasta mainonnasta!